Co należy sprawdzić kiedy nie przesyłają sie faktury do Comarch OPTIMA?

Utworzono: 2023-04-25
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-06
Liczba odwiedzin posta: 224

Jeśli w  oknie z listą faktur widzimy brak oznaczenia 'FK' przy statusie oznacza to że dana faktura nie została przesłana do systemu księgowego COMARCH OPTIMA. 
Zanim zadzwonisz na support programu gw-max zweryfikuj te dane :

Krok 1. Sprawdź czy faktura nie została już wcześniej przesłana.
Często zdarza się ta że faktura zdąży już przejść do programu comarch optima, a my w programie gw-max  poprawimy daną fakturę. Musimy Pamiętać, że jeżeli poprawiamy fakturę w systemie gw-max to musimy ją wcześniej usunąć w programie optima Ponieważ dane z niej sie nie nadpiszą i będzie ciągle problem z przesyłem takiej faktury.  

Krok2. Sprawdź czy wybrałeś dobry sposób płatności i że istnieje on już w systemie comarch. 
Jeśli mamy pewność że krok 1 został sprawdzony i zweryfikowano poprawność między dwoma programami  sprawdż czy wybrano dobry sposób płatności i zweryfikuj czy isnieje on w systemie comarch. Można To sprawdzić wchodząc do programu Optima klikając - System  - konfiguracja - kasa bank - formy płatności 

Krok 3. Sprawdź czy kontrahent, na którego została wystawiona faktura istnieje w systemie Comarch.  
Krok 4.  Zweryfikuj czy zgadza się rejestr sprzedaży, przyrostek, seria czy numer faktury.


Jeśli przeanalizowałeś te kroki i nadal masz problem to skonsultuj się z Supportem firmy GIGA lub opiekunem partnera Firmy Giga.


 

Sprawdzono dla wersji: 2022.0.0.17


Powrót